poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Silna marka - jak ją zbudować?

Silna marka - jak ją zbudować?

Autorem artykułu jest Anita Klaus


W ultrarywalizacyjnym, zglobalizowanym świecie, wyrobienie silnej marki jest kluczowe dla osiągania coraz to większych zysków. Jeśli chcesz, by twój biznes cieszył się powodzeniem, zbudowanie odpowiedniego kapitału jest najlepszym (legalnym) sposobem, by to osiągnąć.

Silny brand nie jest jednak łatwy do stworzenia od tak, w krótkim okresie czasu, jest natomiast klika ważnych zasad, które z pewnością pomogą go osiągnąć.

1. Przejrzyście przedstaw cechy marki, z którymi twoi klienci będą chcieli się identyfikować.

Pomyśl, jakie są oczekiwania twoich klientów i zastanów się, jakie są wyróżniki twojego biznesu. Na przykład, amerykański Wal-Mart i polska Biedronka chwalą się hasłem “Codziennie niskie ceny”, a Starbucks kojarzy się z pyszną kawą podawaną w ciepłym i przyjemnym otoczeniu.

2. Spraw, by ludzie myśleli o twojej marce to, co chcesz, by sobie myśleli.

Przykładowo, ludzie myślą o Biedronce jak o miejscu, w którym z całą pewnością dostaną normalnej jakości produkt za niższą niż w innych sklepach cenę. Trend taki został wykreowany, jednak przede wszystkim najpierw musieli weń uwierzyć pracownicy discountu, każdy jego dział - tak, by wyjść na przeciw oczekiwaniom klientów.

3. Zrób testy i sprawdź, czy Twoja strategia działa.

Żeby zweryfikować swoje podejście do brandu, powinieneś zlecić swoim marketerom testy - niech wcielą się w rolę tajemniczych klientów, niech sprawdzą, które założenia się sprawdzają, a które nie. Potem nadchodzi czas na zoptymalizowanie strategii i przekucie słabych punktów w mocne strony.

4. Spraw, by Twoja marka była stała się mocna ponadczasowo.

By to osiągnąć, musisz przede wszystkim zadbać o zbudowanie długofalowych i silnych relacji z klientami. Oczywiście, relacje te muszą opierać się przede wszystkim na kontakcie z nimi, na wspólnym rozwiązywaniu problemów i braniu pod uwagę sygnałów od nich płynących. Niesamowicie bowiem ważne jest to, co i jak ludzie o nas mówią. Tzw. buzz marketing, czyli oddolne przekazywanie sobie informacji o danym brandzie, ma tutaj ogromną siłę. Najczęściej pierwszą rzeczą, jaką robimy, by dowiedzieć się czegoś o danej marce, jest zasięganie opinii znajomych lub szukanie informacji w Internecie - i w tych dwóch sferach trzeba koniecznie zadbać o to, by pozytywnie nas oceniano.

Podsumowując, musisz sprawić, by sprzedać swoim kientom nie tylko konkretne produkty, ale również, a właściwie przede wszystkim - zaufanie, przyjaźń i dobre relacje, które sprawią, że ludzie chętnie będą do ciebie i twojej firmy wracać, a na dodatek przyciągną również swoich przyjaciół, rodzinę i znajomych.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz