piątek, 10 sierpnia 2012

Dlaczego warto mieć swojego bloga/stronę www?

Dlaczego warto mieć swojego bloga/stronę www?

Autorem artykułu jest Michał Futera


Mimo iż żyjemy w dobie internetu, większość ludzi nie posiada strony internetowej/bloga. Sam blog nie jest narzędziem niezbędnym w internecie. Jednak są setki powodów dla których warto mieć własne (nie wspólne jak konto na nk) miejsce w sieci.

Mimo iż żyjemy w dobie internetu, większość ludzi nie posiada strony internetowej/bloga. Sam blog nie jest narzędziem niezbędnym w internecie. Jednak są setki powodów dla których warto mieć własne (nie wspólne jak konto na nk) miejsce w sieci.

1. Blog czy strona internetowa dają Ci tą możliwość, że TYLKO Ty decydujesz co się tam znajduje. Możesz umieścić dowolny tekst, zdjęcie, czy film bez obawy że ktokolwiek Ci to skasuje bez Twojej wiedzy. Na portalach społecznościowych możesz nie mieć takiej możliwości i za fotkę, czy tekst który się komuś nie spodoba zostaniesz zablokowany.
2. Budujesz swój własny wizerunek. Przykładowo szukając pracy jako specjalista ds. czegoś tam. Na CV podajesz jedynie suche fakty, dotyczące Twojej kariery i dane kontaktowe. Jednak w tych danych kontaktowych możesz (a wręcz powinieneś umieścić adres swojej www). Ponieważ na tej stronie, jak pisałem punkt wcześniej, nikt Cię nie ogranicza. Publikujesz swoje artykuły w danej branży, które są czytane przez setki osób. Osoby te wystawiają Ci opinię w komentarzach, które później potencjalny pracodawca czyta. Gwarantuję Ci, że takie komentarze (o ile są słuszne i po Twojej stronie) działają. Na podobnej zasadzie działa, jak i w życiu poza internetowym. Najzwyklejsze polecenie.
3. Jeżeli jesteś firmą, możesz publikować setki tysięcy plakatów, ulotek, wizytówek. Gwarantuję Ci jednak, że znaczna większość (jeśli nie wszystkie) prędzej czy później wylądują w koszu na śmieci. Internecie nie masz tego zagrożenia. Jeśli czytelnik uzna mimo wszystko Twoją treść za nieciekawą, po prostu opuści stronę, bez żadnych kosztów dla Ciebie. Zresztą jak ktoś kiedyś powiedział: "nie ma Cię w sieci to nie ma Cię nigdzie". Ludzie uznają firmę za dużo bardziej wiarygodną, jak znajdą informację o niej w sieci. Jest to także dużo szybsza forma kontaktu niż tradycyjny list i w 100% darmowa dla klienta w przeciwieństwie do rozmowy telefonicznej.
4. Na blogu, czy stronie internetowej można zarabiać i to nie małe pieniądze. Najlepsi z najlepszych wyciągają nawet po 4-5 tysięcy złotych. Jak? Sprawa teoretycznie prosta. Rozreklamuj maksymalnie, a później sam sprzedawaj reklamę u siebie. Gdy już masz ją rozreklamowaną, zostaje Ci inkasować za to pieniążki. Jak to robić, o tym w kolejnej notce :)
5. Każda strona internetowa ma swoją określoną wartość, która rośnie lub maleje w czasie, w zależności od jej ewolucji. Dla przykładu google.com jest warte około 20 102 963 646,00 PLN, a "zwykłe" strony domowe czy hobbystyczne po np 200 PLN. Zatem, jak już po kilku latach znudzi Ci się prowadzenie strony, możesz ją sprzedać o ile znajdziesz nabywcę. Nabywca kupi ją, o ile będzie mu odpowiadała jej tematyka. Przykładowo, blog w którym opisujesz swoje wrażenia z wycieczki w góry, będzie miał małą wartość dla kupujących.
6. Załóżmy, że jesteś studentem/uczniem/kimkolwiek innym i będziesz niebawem potrzebował opinii wielu ludzi. Zatem robisz ankietę. Masz do wyboru tradycyjną formę papierową. Stoisz w takim razie na środku jakiegoś placu i "żebrasz" przechodniów o wypełnienie. Ma to sens, o ile ankieta ma 2-3 pytania. Ale wiedz o tym, że ludzie są z założenia leniwi i jeśli nie dasz im jakiegoś gadżetu tupu długopis i nie wypełnisz ankiety własną ręką, to mało odpowiedzi otrzymasz. Licz się też często z wulgarnymi odzywkami co niektórych. Dając wszystkim wybrańcom po długopisie, gdy chcesz zrobić np 500 ankiet, wykosztujesz się niemało. Pomijam tutaj już fakt olbrzymiego marnowania czasu.
Robiąc to wszystko przez internet, nie dość że jest za darmo to jeszcze szybko. Jak prowadzisz popularnego bloga/stronę której treść jest wartościowa dla odbiorcy, to możesz liczyć na znaczną pomoc czytelników w rozwiązaniu ankiety. Dając im za to darmowy gadżet, nie musisz płacić praktycznie nic, bo tym gadżetem może być cenne zdjęcie z Twojej kolekcji, lub fajna mp3 (legalna oczywiście :)
7. Wracasz sobie z wakacji. Mając setki znajomych (statystyki nk :), większość z nich, czy też z rodziny będzie wręcz żądała od Ciebie relacji z pobytu. Na pewno bardzo Ci się chce każdej z osobna opowiadać to samo. Nic bardziej prostszego. Naskrob szczegółową relację na blogu i tam ich odsyłaj :) Proste? W razie większych komplikacji - kopiuj, wklej, drukuj - i mają wszystko na papierze :)
8. Prowadzisz firmę i dziwisz się dlaczego masz mało klientów. Pozwól swoim klientom żyć tym, co się u Ciebie dzieje. Prowadząc bloga, mają oni możliwość dowiedzenia się nie tylko o Twojej ofercie, ale i również o tym co dzieje się w firmie. Najciekawsze dla nich i najkorzystniejsze dla Ciebie będzie publikowanie informacji z całej branży i praktycznych porad. Jeśli masz salon z oknami, to napisz o tym jak je zabezpieczyć przed zimą.

To jest raptem 8 przykładów zastosowania bloga. Są ich setki. Zatem nie czekaj i pisz, pisz, PISZ!

Jaka jest natomiast przewaga bloga, nad tradycyjną stroną? Na blogu piszesz zdecydowanie częściej niż na stronie internetowej, gdyż takie jest jego założenie. W tradycyjnej stronie internetowej, rzadko dochodzi do zmian w treści. Działa to podobnie jak gazeta i książka. Książka choćby nie wiem jak bardzo ciekawa, staje się nudna po którymś przeczytaniu. Gazeta natomiast, mimo iż ma tą samą nazwę, za każdym razem ma świeże treści. Więc z ciekawości ludzie ją czytają.

Kolejnym argumentem na korzyść bloga są słowa kluczowe. Im więcej piszesz tym więcej takich słów. Im więcej słów, tym bardziej Cię wyszukiwarki lubią i lepiej pozycjonują Twoją stronę.

---

Michał Futera

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz