sobota, 18 sierpnia 2012

Firma z drugiej ręki

Firma z drugiej ręki

Szukając pomysłu na biznes, warto postawić na popularne trendy. W ostatnich latach zakupy w lumpeksach stały się bardzo modne, dzięki czemu inwestowanie w tego typu sklepy okazało się bardzo opłacalne.

Do prowadzenia sklepów z odzieżą używaną nie potrzeba specjalnych pozwoleń. Tak naprawdę wystarczy dobry pomysł i jego sukcesywna realizacja. Formalności przy zakładaniu firmy są coraz mniejsze, nie powinny więc stanąć na przeszkodzie w realizacji planów. Zacząć trzeba od wypełnienia wniosku CEIDG-1, który jednocześnie jest wnioskiem o nadanie numeru REGON, zgłoszeniem do US i ZUS. Można go wypełnić nwet przez internet, dzięki czemu skrócimy czas przesnaczony na formalności. Tak więc już w dniu złożenia wniosku jesteśmy oficjalnymi przedsiębiorcami.

Zanim zdecydujemy się na lokalizację i sposób funkcjonowania naszego sklepu, konieczne jest zbadanie lokalnego rynku. Jeśli na przykład stworzymy sklep z odzieżą dziecięcą, a zlokalizujemy go np. w dzielnicy bezdzietnych seniorów – raczej nie możemy liczyć na wielki obrót. Wielokrotnie, zwraca się uwagę na to, by nowozakładany sklep nie był położony obok innych lumpeksów. Dzisiaj jednak, trudno znaleźć miejsce, które nie jest nasycone lumpeksami. Można jednak spojrzeć na bliskie sąsiedztwo innych jakona atut. Znawcy lumpeksów wiedzą, że prawdziwi odzieżowi maratończycy, chętniej wybierają się w trasy, które zawiersją kilka (-naście) secondhandów w pobliżu. Subkultura lumpeksowców jest więc klientelą nieco specyficzną, do której trzeba stosować indywidualne kryteria.

Dobry dostawca odzieży to podstawa. To właśnie jakość sprzedawanych ciuchów przyciągnie do nas tłumy klientów. Jak ognia, unikać trzeba dostawców, którzy oferują paczki ubrań, których nie można obejrzeć przed zakupem. Krążą legendy opisujące znaleziska prosto z takich paczek - podobno można tam odnaleźć przeróżne puste butelki czy tez resztki jedzenia. Warto więc porządnie weryfikować dostawców. Należy też zdecydować czy chcemy sprzedawać tańszą odzież, czy zainwestować więcej i postawić na ubrania outletowe. Warto też pamiętać, że największą wartość ma odzież sprowadzana z Anglii i Szwecji, najgorsza jest zaś ta, którą oferują Niemcy.

Forma sprzedaży. Można też rozważyć sprzedaż internetową. Jednak w tym przypadku lepiej sprawdzi się raczej sprzedaż hurtowa, gdyż detaliczna zwyczajnie się nie opłaca. Stacjonarny sklep jest popularniejszym rozwiązaniem, choć wymaga większych nakładów finansowych. Na początek otrzebujemy więc na pewno kilku wag (jeśli chcemy wprowadzić taką formę sprzedaży). Do tego oczywiście wieszaki i kosze. Zwykle też trzeba sporo zainwestować w remont i przystosowanie danego lokalu do naszych potrzeb. Co miesiąc musimy też doliczyć koszty wynajmu, które w lepszych lokalizacjach mogą okazać się bardzo wysokie. Jeśli chcemy skorzystać z gotowych, sprawdzonych rozwiązań, można skorzystać też z systemu franczyzowego.

-- O autorze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz