Jeżeli chcesz otworzyć sklep internetowy…
Jeśli na poważnie myślisz o otworzeniu sklepu internetowego i zastanawiasz się jak to dobrze zrobić, to zapraszam do lektury tego krótkiego artykułu. Podpowiem Ci kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę na początku przygody z e-commerce.Zbieraj wiedzę i doświadczenia
O zbieraniu wiedzy na temat prowadzenia sklepu internetowego (lub jakiegokolwiek biznesu) nie muszę chyba pisać dużo. Po prostu: zanim założysz sklep, dowiedz się na ten temat jak najwięcej. Da Ci to wiele:
- Unikniesz wielu błędów początkujących biznesmenów
- Dowiesz się, co będzie Ci potrzebne do rozwinięcia sklepu do takich rozmiarów, żeby działał skutecznie i utrzymywał Ciebie i Twoich pracowników
- Stwierdzisz, czy rzeczywiście chcesz to robić – może masz fałszywe pojęcie na ten temat?
Druga część tego punktu jest mniej oczywista i prawie nikt z niej nie korzysta. Możesz więc w łatwy sposób zacząć z dużo większym doświadczeniem niż inni i dodatkowo: prawdopodobnie da Ci klientów zanim jeszcze ruszysz ze sklepem!
Jaka to tajemnica?
To nie tajemnica – po prostu załóż stronę www lub blog tematyczny. Promuj ją, zdobywaj oglądalność, nowych czytelników, rozwijaj zarówno stronę jak i siebie. Dzięki temu nauczysz się jak reklamować stronę www w Internecie (bez względu na to jaka to strona) i zdobędziesz zainteresowanie osób, które interesują się danym tematem – Twoich potencjalnych przyszłych klientów.
Założenie bloga nie jest trudne. Wybierz dobry serwer i zacznij już dzisiaj. A jeśli się ociągasz – czy na pewno chcesz działać w internecie?
Założenie bloga i utrzymanie to koszt 200 – 300 złotych co roku. To grosze – biorąc pod uwagę, że dzięki temu dowiesz się, czy Twoja branża jest opłacalna i ile możesz zarobić, a nawet zdobędziesz pierwszych klientów.
Jak więc widzisz, w bardzo prosty sposób możesz mieć przewagę nad innymi od samego początku – większość osób zakłada sklep i dopiero wtedy zaczyna zdobywać doświadczenie. A ZUS z czegoś trzeba płacić…
-- O autorzeAutor zajmuje się marketingiem internetowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz